Iroy wint de TTV Attaque Pubquiz

Het lijkt er helaas op dat we voorlopig nog niet kunnen tafeltennissen. Een pubquiz was daarom een uitstekende manier om toch nog samen een leuke activiteit te kunnen doen. Na een aantal uren stevig quizzen was Iroy de verdiende winnaar.

De leden kregen ’s middags een leuk hapjes- en drankjespakket overhandigd door organisatoren Bram en Stefan, waardoor iedereen een lekkere versnapering had tijdens de pubquiz. Na een kleine vertraging was het iets voor 21 uur tijd om de pubquiz te starten.

Cliff had een vliegende start en ging na de eerste ronde (De Covidquiz-ronde) aan de leiding. De leiding hield hij vast na de tweede ronde (het dictee). Ook de derde ronde (De muziekronde) was een goede prooi voor Cliff, die hard op weg leek naar de overwinning. Achter Cliff waren Leon, Iroy en Peter verwikkeld in een gevecht om plek twee.

Na de pauze werd het hele veld opgeschud. Bij de vierde ronde (de lijstjesronde) waren 25 punten te verdienen, en Iroy en Leon maakten hier het meest gebruik van, waardoor zij ineens op plek 1 en 2 stonden, met Cliff daarachter. Peter liet blijken veel van technologie te weten, want hij won de vijfde ronde (de Multimediaronde), waardoor ook hij nog kans maakte op de felbegeerde quiztitel.

De gebroeders Van Driel lieten ook zien dat ze veel van Attaque weten, want zij waren de sterksten in de zesde ronde (De TTV Attaqueronde). Dit betekende dat met nog een ronde te gaan, er nog vier mensen de quiz konden winnen. Iroy ging aan kop, met daarachter Leon, Peter en Cliff.

De laatste ronde was de videoronde, waar een goede gok enorm belangrijk kon zijn. De quizzers moesten namelijk raden wat er ging gebeuren in korte video, waar ze de eerste paar seconden van te zien kregen. Wederom was Cliff erg sterk, hij won de ronde met 6 goede antwoorden. Het was echter niet genoeg om de quiz te winnen, want Iroy scoorde 4 punten, waardoor hij met een uiteindelijk behoorlijke marge van 7 punten de quiz won.

Cliff won 5 van de 7 rondes, maar moest toch genoegen nemen met de tweede plek, waarmee hij wel een 1-2 voor de gebroeders van Driel realiseerde. Leon nam de derde plek voor zijn rekening, een half punt achter Cliff. Peter werd vierde, net achter Leon en Cliff. Tamara, Henry, Robert en Job hadden allemaal een degelijk puntenaantal, maar dat bleek uiteindelijk niet genoeg te zijn.

Het belangrijkste doel van de pubquizavond was de gezelligheid en om eindelijk weer iets met andere leden te kunnen doen. Deze doelen zijn zeker gehaald, iedereen heeft een leuke avond gehad en elkaar weer kunnen zien en spreken, ondanks de beperkingen die het Coronavirus met zich meeneemt. #nttb #samentegencorona #tafeltennis